måndag 12 juni 2017

Skagen över dagen!



Berra och jag hade bestämt att ta Stenabåten och göra Skagen över dagen. Det är fredag 26 maj.


Och Berra börjar dagen med en macka och kaffe!!


Och som ni ser hade vi vädret på vår sida och fick en mycket härlig överfart till Fredrikshamn.


Och väl på båten var det många andra liksom oss som ville ta en båttur idag.


Vi kom till Skagen vid 14-tiden och det var hur mycket folk som heslt där. Denna helg är ju svenskarnas och våra norska vänners helg i Skagen. Helly Hansen segelrace från Oslo till Skagen går också av stapeln denna helg. Därav fullt med segelbåtar och andra båtar i hamnen.


Ja, mycke båtar är det!!


Helt enkelt fullproppat med båtar!!


Vi fick plats på en av hamnens restauranger och en öl i väntan på maten.


Vi åt båda en Skagen tallerken, ja, tallrik. Lite av varje mat och det smakade gott.


Och vid Pakhuset spelade min gamla idoler från Skagen och Skansen! Sussi og Leo! De lever och spelar fortfarande som ni kan se! Jag blev så glad!!


Efter giget fick jag en kram av Sussi!


Och Leo fick jag ett snabbt snack med, jag tror han kommer ihåg mej?!


Vi gick vidare till Skagen Bryghus.


Här brygger de deras eget öl.


Ock det är ju några stycken som ni ser.


Ett härligt ställe jag gärna återkommer till.


Vi drack en porter som smakade bra!

På länken här nedan kan ni se en video från Skagen Bryghus!

https://www.facebook.com/rustan.lefin/videos/10154712306584001/


 Vi gick sedan tillbaka till havnepladsen och jag fick mina "pille rejer" och det var gör gott!!


Innan tåget skulle ta oss tillbaka till Fredrikshamn hann vi med ett besök hos Michel Nielsen....


.......och hans B&B, pensionat, hotell eller vad det är? Ferie på toppen heter det i alla fall!


Då har vi gjort Skagen över dagen!


Och det fina vädret håller i sej!


På båten tillbaka träffade vi på Mozhgan och Hans som också hade varit i Skagen över dagen.(tyvärr blev bilden lite suddig, skyller på den "gröna").


Och så här vackert kan det var en kväll på Kattegatt!

Inga kommentarer: