söndag 15 september 2013

Blues på Hyppeln!


Hörde talas om att det skulle spelas blues ute på Hyppeln, så det var bara att sätta sej på buss 290 från Järnvågen ända ut till Burö färjeläger! Här är jag på färjen som går därifrån over till öa!


Hyppeln som ligger "längst" ut i den norra skärgården ihop med Rörö och Källö-Knippla!



På restaurang Rökeri Stora Oset åt jag på rekommendation deras verkligen goda fisksoppa!


Jag tillbringade en stund i Lennarts fina Najad 343 och Eva och Lennart bjöd på skönt ukelespelande och bra sång! Härliga männskor!


Och så var det ju bluesen med bandet GBG Blues Ambassadors bestående av fr.v. Bosse Hansson på keyboard, Bertil "Berra" Löfdahl på gitarr, Janne "Kvarnis" Kvarnström på trummor, Lars Mellqvist på bas och Robert "Tolfan" Tolf på munspel och sång. En av gästspelarna denna kväll var Michael Peters på gitarr, längst fram.


Jag fick hör några låtar innan jag var tvungen att ta färjan och bussen hem igen! En kul kväll! En låt från giget kan ni se på www.afreemanintown.blogspot.com

Inga kommentarer: