torsdag 21 november 2013

Ola Magnell, en afton på MX Rockbar!


Lördag 16 november, jag tar pendeln till potatisstaden.....


...där mötte min kollega på "lungan" Christer upp och vi hann med en pilsner på Harrys och vi såg Indianerna vinna!


Vi gick sedan vidare till Rockbaren i stan för att se och höra min idol.....


...Ola Magnell!!


Jag har ju missat honom på både Nef och i Högsbo kyrka i år, så det här gick ju bara inte att missa! Vid sin sida hade han Calle Ekerstam, grym gitarrist!!












Underbart! Tack Ola och Calle för ett härligt och efterlängtat gig! Tyvärr hann jag inte vara kvar och snacka med Ola denna kväll, får bli vid nästa gig!


Nöjda och tillfreds lommade vi iväg Christer och jag genom stan....


....och där på torget står han staty, potatiskungen Alströmmer!


Och jag tog pendeln hem igen, nu var det god sömn som väntade för att på söndagen ta mej till London...:)
Musikvideos från kvällen kan ses på www.youtube.com/rulle2008

1 kommentar:

Anonym sa...

Lyckan ost! Ola är ju nästan "helig". Jag älskar hans hans låtar, just nu Trasten eftersom det är höst. Kul att du publicerar så många fina bilder på honom.
Riv London!