torsdag 17 januari 2013

Mitt sommarlov!


Äntligen var sommaren här och det efterlängtade sommarlovet! Min barndomskamrat Ola är ju halvsame och tack vare det fick jag möjligheten att tillbringa två sommarlov med honom och hans kusin Johnny men även Johnnys mamma som är en riktig helblodssame uppe på kalfjället i Härjedalen på samernas marker närmare bestämt Ljungris!


Ljungris ligger ca. 1 mil från närmaste by, Ljungdalen. Och här står jag med Johnnys mamma utanför fäboden där vi bodde. Vi var nog 14 år denna sommar för året därpå hade vi mopparna med oss upp!


Morsan kom på besök, hade kört själv med en gammal folka ända hit upp till fjällen, strongt! Nu var det ju så dags att tvagas! Dessa morsor!! :)
 

Och även Johnnys mamma passade på att tvåtta sin son, kallt kommer jag ihåg att det var! Vattnet var ju från bäcken och det var ju helt enkelt snö som blivit till, ja just vatten...brrrrrr!


Kåtan var ett härligt ställe att var i, ja vi var som "cowboys" med gevär och gjorde precis som vi ville, ja nästan! Här är Ola, Johnnys mamma och jag!


Min fina morsa, stilig var hon!


Ljungan som ringlade sig igen landskapet och där fiskades det!
Härliga oförglömliga tider!
 

Inga kommentarer: