onsdag 24 november 2010

Skandal!!

Så här får det inte fortsätta! Jag skrev ett brev till sjukhusdirektören!

"Hej!
Hur kommer det säg att det endast är en primärkirurgjour i tjänst dagtid som nattid på SU/Sahlgrenskas akutmottagning? Det är under all kritik! Jag har själv råkat ut för att få vänta med svåra smärtor i 6 timmar innan primärkirurgjouren kunde undersöka mig och ordinera smärtlindring. Jag kom lindrigt undan då en äldre man fick vänta 13 timmar! Detta inträffade för ca. 2 veckor sedan. Nu har jag fått uppleva en liknande situation igen, nu som anhörig då min mor fick uppsöka akuten och fick ligga och vänta i 9 timmar innan tjänstgörande primärkirurgjour kunde undersöka henne. Det är inte människovärdigt! Det finns många sjuksköterskor och undersköterskor i tjänst, men som en sjuksköterska sa till mig att vi kan inte göra så mycket, primärkirurgjouren måste först undersöka patienten! Det låter ju inte rimligt att det endast är en primärkirurgjour i tjänst på ett så här stort sjukhus, norra Europas största sjukhus! Det här måste förbättras, det kan inte få fortsätta så här!"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med!

cosmo sa...

har du fått nåt svar?

Rustan sa...

Nej!!!!

slinen sa...

RÄTT SÅ, Rustan! Inget svar ännu...?
En förklaringhär möjligen. Enligt en obekräftad källa så är varannan asntälld inom Regionen en adminstratör! Borde i o f s vara lätt att kolla upp!