måndag 27 september 2010

Västerås Bluesfest!

Lördag 25 september och jag tog mig med SJ intercitytåget upp till gurkstaden Västerås! Västmandlandsmusiken hade anordnat bluesfest i stan!
.Först ut var Lazy Roosters som jag bekantade mig med på Live At Heart i Örebro för två veckor sedan. Därefter spelade ett lokalt band som ni ser på bilden ovan, Lady Grace, lite mer rockigare blues!

. Sen var det dags för en av Sveriges okrönta blueskungar, Sven Zetterberg med sin trio. Denna spelning var av det lite mer coola, lugna slaget. Som han sa - skall spela lite gubbar!!
.

.

.
Klockan 21.20 var det då dags för de stora grabbar från England, The Blues Band att inta stora scenen i konserthuset! Och Paul inledde med ett skämt om Svennis som ingen förstod?! Sen var det bara skön blues i en och en halv timme!!
.

.

.

.

Skön avslutning på bluesfesten då jag fick träffa Paul Jones och Dave Kelly, men även basisten Gary Fletcher. Och Paul kom ihåg vykortet från Utö som ledde till att han spelade en Hound Dog Taylor låt för mig i hans tidigare radioprogram JazzFm!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag missade bluesen och åkte igenom Västerås och landade i Stockholm.

Men efter att varit här på din blogg så har jag kännt lite bluesfeststämning.