torsdag 23 september 2010

4:e gången gillt!!!

Så har jag då äntligen fått min väl behövande biljett efter visst strul med Ticnet!!! Men nu är jag i eld och lågor att få delta i denna bluesfest i Västerås!!! Och att få se och höra Paul Jones och The Blues Band igen, bara en sån sak. Första gången jag såg dem var på Vågen, Göteborg 1981 sedan på Palace, Göteborg på 90-talet, där jag fick vara med om en oförglömlig händelse som är en för lång historia för att berätta här, får ta det en annan gång, men det slutade med att min vän John i England fick höra Paul Jones säga mitt namn i hans bluesprogram JazzFM som man kunde höra på lördagarna i engelsk radio!! Och sist jag såg dem var på Musikens Hus, Göteborg för några år sedan!!! Nu e det snart dags igen!!! Looking forward to!!!
.Bluesfest
2010-09-25 - 2010-09-25
Tid: 18:00
Plats: Västerås Konserthus
Pris: 440 kr

PROGRAM:
18.30 FOAJÉN: Lazy Roosters
19.15 FOAJÉN : Lady Grace
20.00 FOAJÉN: Sven Zetterberg Trio
21.00 STORA SALEN: The Blues Band
22.45 FOAJÉN: Lazy Roosters
23.30 FOAJÉN: Lady Grace
(med reservation för ändringar)
.
The Blues Band: Detta engelska band bildades 1979 av ett gäng musiker som ville ha kul, umgås och spela den musik som är deras passion, bluesen! De var redan då individuellt framgångsrika och högt ansedda i rhythm & blues-kretsar. I dag är de ett av Europas mest eftertraktade bluesband. Paul Jones, sång & munspel, Dave Kelly, gitarr & sång, Tom McGuinness, gitarr & sång, Gary Fletcher, basgitarr & sång, samt Rob Townsend, trummor.
www.thebluesband.com

Sven Zetterberg Trio: En av Sveriges mest rutinerade och omtyckta bluesrävar, Sven Zetterberg, gitarr, sång och munspel, kommer till oss tillsammans med Stefan Sundlöf, trummor, och Hank Jansson, bas.
www.svenzetterberg.com

Lady Grace: Västerås egna bluesstoltheter står för en tung, energisk och riff-baserad blues. Björn Werngren, gitarr & sång, Bosse Karlsson, gitarr & sång, Björn Lexelius, orgel & sång, Ilpo Pantilla, trummor, och Tomas Lindell, bas.

Lazy Roosters: Vann Scandinavian Blues Contest vid festivalen i Mönsterås 2008 med motiveringen ”Ett gediget, musikaliskt, tight och samspelt gäng”. Kent Liljendahl, sång & munspel, Kjell Store, gitarr, Kenth Olsson, trummor, samt Per Stenmark, bas.
www.myspace.com/lazyroosters

Arr: Västmanlandsmusiken

2 kommentarer:

Kat. sa...

Blues ja, det behöver vi då och då. Hoppas det blir en häftig konsert!

Rustan sa...

Visst behövs det!! Hoppas oxå att det blir häftigt!!!